Opbygge din forretning (på en shoestring): leje en College praktikant

Opstart af en ny venture eller business kan være en af de mest spændende tider med dit liv. Det kan også være en af de mest stressende. I den tidlige måneder, eller endda tidlige år af din virksomhed er cash flow ofte ikke, hvad du vil have det til at være. Hvis du er en solo entrepreneur, du bærer mange kasketter – i virkeligheden, du bærer sandsynligvis dem alle.

Ikke alene er du sælge dit produkt eller service, du marketing det, gør regnskabsmæssige, betale regninger, besvare telefoner, designe og opdatere din hjemmeside og forbereder og sender mail. Og helt sikkert for din egen virksomhed, kan du let tænke på ti eller femten yderligere opgaver skal gøres endvidere for disse. I de tidlige dage af din start-up synes mange, hvis ikke de fleste af disse opgaver doable. Men når du er begyndt at gøre salg eller den offentlige interesse i virksomheden begynder at vokse, bære alle hatte bliver umuligt, frustrerende og meget stressende.

En hurtig og nem løsning er at ansætte en praktikant-en college praktikant. Under min corporate karriere i Finansministeriet, gjorde jeg bruge mange college praktikanter gennem årene. Ikke alene var de flittige, ansvarlig, og nogle af de bedste medarbejdere, de var ivrige efter at lære og til at bidrage med idéer. Min praktikanter var pålidelige og mange af dem ansat på som regelmæssige medarbejdere efter eksamen fra college.

Med flere og flere college studerende, der vælger at starte deres egne virksomheder snarere end at arbejde for andre, kan at have en første hånd mulighed for at arbejde i et business start-up, som din, være lige, hvad de leder efter. Så hvordan kan du finde en praktikant, der vil være lige det rigtige for dig og din virksomhed?

Enkle trin til at ansætte en praktikant

1. Hvad skal jeg gøre? Hvad kan praktikanten gøre? En af de første ting at gøre er at tage et rent ark papir og begynde at skrive ned alle opgaverne, du udfører i din virksomhed – og jeg mener alt. Næste, afgøre, hvilke opgaver du absolut nødt til at gøre dig selv og hvilke der kan tildeles en praktikant. Typiske opgaver, som du kender det kan omfatte:

indrykke visitkort data i databasen

at kontakte lokale handelskamre og bestilling postlister

marketingforsendelser-udskrivning breve, udstopning konvolutter, sætte frimærker på breve

skrive og opdatere din markedsføringsplan

holder dit marketing kalender nuværende

ringer på perspektiver-telefon og personligt

Skrivning marketingmateriale

opdatere hjemmesiden information

bekræfter aftaler med kunder

skrive og opdatere din forretningsplan

optræder på messer (perfekt til en praktikant at arbejde som din assistent)

Køb office supplies

gå på posthuset til mail-pakker, breve, osv.

Diverse ærinder

møder med kunder

gennemgå lokale aviser, business tidsskrifter og fagblade for mulige forretningsmæssige perspektiver eller andre muligheder

artikel klipning

behandlende afdeling funktioner og andre netværksarrangementer

arkivering

besvare telefoner

bogholderi

Ganske vist er der en masse ting at gøre i din virksomhed! Og, naturligvis, ikke alle disse kan gøres af nogen andre end dig. Når du har udarbejdet en omfattende liste over opgaver, ved hjælp af forskellige farvede high-lightere, eller noget så simpelt som en markering, skal du finde ud af, hvilken af disse opgaver kan tildeles til en anden. Dette vil blive grundlaget for skrive op en jobbeskrivelse til din praktikant.

2. udarbejde en jobbeskrivelse. Skrive en simpel jobbeskrivelse, der indeholder en liste over opgaver, du har brug for afsluttet på en ugentlig basis. Også, vurdere, hvor meget tid disse opgaver vil tage, og hvis det er muligt, hvilke dage i ugen vil være bedst for nogen til at arbejde for dig.

3. hvilken type praktikant? Mit forslag er at ansætte en college-praktikant, der har baggrund i de områder, som du har mest brug for hjælp med. For eksempel, hvis din start-up er stærkt fokuseret på ved hjælp af computerteknologi til enten producerer dit produkt eller service, eller hvis det er en væsentlig del af grænsefladen med dine klienter, leje en praktikant, der studerer datalogi. På den anden side, hvis du har en virksomhed med fokus på at levere virksomhedens salg træningsprogrammer, leje en marketing major. Hvis du har generelle kontorarbejde, der skal gøres, mener business administration studerende.

4. at betale eller ikke at betale? Det er spørgsmålet. Dag, er praktikanter let tilgængelige for løn eller ingen løn. Det ansættende marked for nye college kandidater er temmelig belastet så de ved, at alle erhvervserfaring, de gain før eksamen vil tjene dem godt i fremtiden.

5. tilbyde ydelser end penge. Penge er ikke “være alle, afslutter alle” i et forhold med din praktikant. Mange praktikanter søger for at lære nye færdigheder, som kan bedst læres i en real-life scenariet. De kender også vigtigheden af netværk og de muligheder, der måtte påløbe ved at møde den rette person på det rette tidspunkt. Desuden, hvis de virkelig nyde oplevelsen (og også du gør), vil de ønsker du at skrive dem et brev af henstilling eller tjene som en reference i fremtiden.

Der er andre måder, du kan “kompensere” din praktikant. Overveje at udvikle en coaching-program for dem, som indebærer undervisning dem din virksomhed på en organiseret måde. Lær dem trin for at oprette en virksomhed fra bunden. Ved at have dem hjælpe med alle aspekter af virksomheden, kan du åbner døren for dem at starte deres egen.

Overveje at tilbyde dem bestilt-baseret erstatning baseret på produkt eller service salg de tæt på deres egne. Eller du kan designe en praktikplads, hvor de kan tjene college kredit. Kontakt den relevante fakultetsmedlem ansvarlig for kredit-baserede praktik programmer at se, om du er købedygtig skabe et udviklingsprogram, som vil opfylde nogle af deres elektive kredit time krav.

6. minimumskravene. Før du er klar til at kontakte din lokale college eller Universitet at placere reklame for en praktikant, skal du sørge for følgende oplysninger klar:

Virksomhedens navn

Virksomheds adresse

Dit navn

Telefonnummer (du ikke kan ønsker at give ud dit telefonnummer, så ansøgerne er tvunget til at fremlægge CV’er via fax eller via e-mail)

Faxnummer

E-mail-adresse

Jobbeskrivelse (herunder komplet liste over forventede opgaver, forventede antal timer, der skal arbejdes, dage der skal arbejdes (om nødvendigt), timeløn lønniveauet (hvis relevant), omsættelige sats (hvis du ønsker at evaluere deres kvalifikationer inden du begiver dig en sats)

Type af college større ønskes (business administration, regnskab, finansiering, datalogi, osv.)

Hvordan man bedst kan kontakte dig (telefon eller e-mail) og hvad man skal sende (CV, breve af anbefaling, udskrifter, osv.)

7. kontakt karriere tjenester. Når du har indhentet alle de nødvendige oplysninger, skal du kontakte karriere tjenester center af flere lokale skoler og universiteter. De vil enten give dig online adgang til et system, hvor du kan indtaste dit job beskrivelse information, eller du kan blot give dem oplysninger og de vil gøre det for dig. Når din bogføring er godkendt, vil det gøres tilgængelige for studerende at få adgang til.

8. indsamle cv’er og begynde at interviewe. Tillad din annonce at blive udstationeret i mindst to uger. Begynde at sortering igennem genoptages straks at se hvem der kunne den bedste pasform. Begynde at oprette interviews straks for at finde den bedste kandidat til stillingen.

9. interviewe. Stille både lukkede og åbne spørgsmål. Lukkede spørgsmål kræver et ja eller nej svar, mens åbne spørgsmål anmode om forklaring og uddybning. Finde ud af om deres forudgående erhvervserfaring; bede om eksempler på hvordan de har håndteret særlige situationer, alt imens omhyggeligt evaluere deres kommunikationsevner. Du kan endda bede om en kopi af en deres klasse papirer til at vurdere deres skrivefærdigheder. Sørg for at du er fortrolig med dem i alle aspekter. Efter alt, vil du betro dem med din topprioritet – din virksomhed.

10. statusrapporter. Du kan overveje at bede din praktikant at udfylde en ugentlig statusrapport, der sporer opgaverne afsluttet, herunder hvor meget tid hver opgave kræves. Det vil give praktikanten en følelse af realisering med hensyn til deres bidrag, samtidig med at du får nyttig information om hvad er afsluttet.

11. Nyd fordelene. Der er så meget at vinde ved at opbygge relationer med andre. Mens praktikanten er at lære fra dig, vil du blive overrasket over hvor meget du vil lære af ham eller hende. Tilskynde dem til at tage ejerskab og stolthed i hvad de laver, Rose og anerkende dem ofte for job godt klaret, og bifalder deres kommentarer, kritik og bidrag.

Ved hjælp af college praktikanter til at hjælpe dig med din forretning er ikke kun en omkostningseffektiv måde at få tingene gjort, men det er en vidunderlig måde at bidrage til den viden og erfaring fra nogen, der kunne meget godt følge i dine fodspor. Under alle omstændigheder kan det være en win-win situation for alle.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *